Vad innebär rykteshantering?
Ett företags digitala närvaro är otroligt viktig.
Bra omdömen och recensioner kommer inte bara att locka fler kunder att handla från just er, och inte era konkurrenter. Det kommer även göra att ni rankar högre bland Google-sökningar så att fler personer hittar till just ert företag.
Vi på Sync har utformat ett system som automatiskt förbättrar ert företags omdömen online.
Inga falska omdömen, endast riktiga kundomdömen.
Vi gör hela processen otroligt smidig och tanklös så att ni knappt behöver göra något!
Vårt system skickar automatiskt ut SMS och mail till era tidigare kunder och uppmuntrar dem till att lämna en recension.
När de väl ska lämna en recension kommer de till ett formulär där de betygsätter ert företag på en skala från 1-5.
Systemet sorterar sedan ut kunder baserat på deras satta betyg. De recensioner som är positiva skickas vidare till den plats ni önskar att positiva recensioner ska synas på.
(t.ex Google, Trustpilot osv)
De negativa recensionerna skickas internt till er. På så sätt får ni värdefull feedback på hur ni kan förbättra er, utan att skada ert rykte online.
Skicka oss ett meddelande och kom igång!
▪ 87% av konsumenterna läser online-recensioner för att bedöma lokala företag.
▪ 56% av konsumenter litar mer på information från andra kunder än från företagets egen marknadsföring.
▪ En negativ recension påverka omkring 22% av konsumenterna att inte köpa en produkt eller tjänst.
- en del av Buddies. Orgnr: 199698-1687
87% av konsumenterna läser online-recensioner för att bedöma lokala företag. Enligt en undersökning av BrightLocal år 2021.
56% av konsumenter litar mer på information från andra kunder än från företagets egen marknadsföring. Enligt Edelman Trust Barometer 2021.
Konverteringsgraden ökar med upp till 270% när en produkt har både positiva recensioner och kundbetyg. Enligt en undersökning av Spiegel Research Center.
En ökning med en stjärna i ett företags online-betyg kan leda till en ökning av intäkterna med 5-9%. Enligt Harvard Business School.
Om ett företags omdöme minskas med en hel stjärna kan det leda till en minskning av 12% i intäkter. Enligt BrightLocal.
En negativ recension påverka 22% av konsumenterna att inte köpa en produkt eller tjänst. Enligt Moz